Australia's first week - Reisverslag uit Cairns, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu Australia's first week - Reisverslag uit Cairns, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu

Australia's first week

Door: joost andela

Blijf op de hoogte en volg joost

18 Juni 2010 | Australië, Cairns

Hey allemaal,

Ik dacht het wordt weer eens tijd voor een nieuw verslagje dus hier komt die dan :d.

Toen we eenmaal door de douane waren en onze koffers pakt, zag ik al gelijk waarom je een stevige koffer moet hebben als je met het vliegtuig reist. Ze hadden het voor elkaar gekregen om een grote scheur in mijn koffer te maken en bij Ringa haar handvat eraf te krijgen. Daarna was het tijd om langs de drugs hond te lopen die normaal heel groot en intimiderend zijn, maar dit was zo'n klein schattig hondje.

Jammer genoeg was er geen vervoer geregeld vanuit het Hilton, maar gelukkig konden we goedkoop naar het Hilton met een busje die reizigers wegbracht in en rondom cairns. Wat uiteindelijk heel leuk bleek te zijn, omdat ze overal in de stad mensen moest afzetten kregen wij de kans om al een groot deel van de stad te zien. Na zo'n 20 min in de bus kwam er dan eindelijk een eind aan de lange maar leuke reis van etten-leur naar cairns.

Bij het inchecken in onze kamers waren we heel blij dat we er gelijk in konden, meestal kan dat pas na 14:00 uur. Het hotel heeft in totaal 7 gast verdiepingen (3-9) en hoe hoger je zat des te mooier je kamer. Dus ik had niks te klagen met mijn kamernummer 620. We waren ongeveer om 11 uur s'ochtends in onze kamer, en om 1 uur hadden we afgesproken om met andrew heckers(mijn stage begeleider) te gaan praten. Dus we dachten we gaan eerst even nog 2 uurtjes slapen en dan naar die meeting, helaas viel dat iets anders uit want ik werd wakker 5 uur s'middags (oops :P). Gelukkig was hij niet boos, hij begreep het wel. De rest van die avond hebben we een beetje door de stad gewandeld, om te kijken waar alles was. De volgende ochtend rond de middag hadden we alsnog de meeting met Andrew, daarin gaf hij ons 3 mappen om te lezen, een over procedures tijdens een cycloon, de andere algemene regels en procedures en de laatste was vuur, elektriciteit en bom veiligheid. Ook kregen we onze naambadge, rooster voor de komende week en uitleg van wat we moesten dragen bij de verschillende afdelingen.

De rest van de eerste week hebben we geprobeerd een appartement te zoeken, wat uiteindelijk niet gelukt is omdat je hier voor minstens 6 maanden moet huren, en het nogal duur was. Het positieve ervan was dat we wel heel veel van Cairns hebben gezien, en ook gelijk onze snelste weg overal heen wisten te vinden. Jammer genoeg had ik nog geen fiets dus moesten we alles lopen, zo´n 10 km per dag. Uiteindelijk hebben we bij een shared house een twin kamer (2 single bedden in een kamer) gehuurd, waar we een week lang in konden blijven. We mochten in het Hilton blijven voor 7 dagen, wat uiteindelijk 8 is geworden in verband met de andere accommodatie. Tijdens het verblijf bij het Hilton konden we ook gebruik maken van het zwembad, de fitness en de spa, dus ik heb zoveel mogelijk gebruik gemaakt van die optie en bijna elke dag in het zwembad gelegen. We hadden wel heel veel geluk met onze eerste week, want er was een strak blauwe lucht en elke dag lekker weer. Aan het einde van de eerste week was er een concert van een of andere bekende zanger in Australië (geen idee wie het was) in het park, het was helemaal afgezet met hekken maar het Hilton stond er zo dichtbij dat we op het terras van onze kamer het concert konden zien.

Dat was in het kort mijn eerste week hier. Eerste indruk van Australië is heel erg goed, aardige mensen, heel behulpzaam en lekker weer.

Hopelijk zal het volgende reisverslag iets sneller gaan :D

Grtz Joost

• 22 Juli 2010 - 13:33

Marjo:

Hey Joost, Eindelijk eens tijd gevonden om je reisverslag te lezen. Volgens mij heb je het hartstikke leuk daar.
    Wat deed je eigelnlijk op die laaste foto? Ben je van de brug afgesprongen???? Geniet ervan daar; ik zal regelmatig even lezen wat je allemaal meemaakt.
    gr. van ons allemaal!