Day 1-3: aankomst, camping BBQ, poker, steak diner - Reisverslag uit Cairns, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu Day 1-3: aankomst, camping BBQ, poker, steak diner - Reisverslag uit Cairns, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu

Day 1-3: aankomst, camping BBQ, poker, steak diner

Door: joost andela

Blijf op de hoogte en volg joost

23 Oktober 2010 | Australië, Cairns

Hey allemaal het is alweer veel te lang geleden dat ik een blogje hebt geschtreven, dus naar aanleiding daarvan heb ik een reeks blogjes geschreven over de week dat mam en arie hier waren. Als je het van plan bent te gaan lezen ga maar even zitten want het is een redelijk lang blogJE.

DAY 1: unexpected surprise

Donderdag kwam mam onverwachts een dagje te vroeg mij opzoeken. Ik was nog hard aan het werk in banqueting tot een van mijn collega’s opeens een telefoontje kreeg dat ik even naar mondo’s (het informele restaurant van het Hilton) wou komen. Ik had daar helemaal geen zin in want meestal betekende dat ze heel erg druk waren en dat ik even bij moest springen om te helpen, maar toen zeiden ze dat er iemand op me aan het wachten was daar. Dus ik toch maar naar beneden gegaan naar het restaurant en aan de bar zeiden ze dat mijn mam en arie hier waren, dus ik zoeken maar ik zag ze niet en de bar staff ook niet. Ben ik ze straal voorbij gelopen maar op dat moment zag mam en arie me wel en zag ik mam weer voor de eerste keer in 4 maanden (nee he!, nee grapje ik vond het geweldig om mam weer te zien). Jammer genoeg moest ik toen wel weer werken want er was een etentje bezig van 50 man en maar 2 werknemers inclusief mij om het te verzorgen. Half 11 was ik dan eindelijk klaar en konden mam en arie ophalen bij mondo’s en heb ik ze even een rondleiding gegeven van waar ik werk en van het staff restaurant "Munchies" niet geheel legaal maar er was daar toch bijna niemand meer. Toen we weer naar buiten geslopen waren zijn we wat gaan drinken bij Salthouse een mooie lounge bar aan het water. De volgende dag moest ik weer vroeg werken dus we zijn daarna alleen nog maar even langs de kust gelopen en daarna terug naar het Hilton waar mam en arie met de taxi naar huis gingen en ik met mijn mooie fiets en helm.

DAY 2: een lekkere camping dag

De volgende ochtend weer vroeg uit bed en werken in het Hilton, en na een drukke ochtend was het eindelijk weer een beetje rustig totdat mam en haar camera eraan kwamen en ik 25 flitsen naar mijn hoofd gegooid kreeg. Het was niet zo erg want dan ik had weer even een excuus om te poseren voor de foto in plaats van te werken :D. Na het werk nog snel even wat tours geboekt voor de komende week, en hopen op heel veel korting. Na mijn werk kwamen mam en arie me ophalen en gingen om 6 uur s’avonds lekker buiten zwemmen in de lagune (is een groot buiten zwembad vlak naast de kust). Die avond een lekkere Nederlandse avond gehad, op de camping BBQ’en bij de barbecue plek van de camping. Het duurden maar heel even voordat we andere Nederlanders tegen kwamen, want zelfs in Australië zijn er heel veel Nederlanders. Sommige dingen zijn toch omgedraaid hier, want geloof het of niet maar mam had gewoon 3 keer gewonnen met yahtzee die avond :p. Als troost voor 3 keer verliezen had mam wel een zak lekkere Nederlandse munt drop meegenomen, want goede drop kennen ze hier niet.

DAY 3: het regionale poker toernooi en steak diner

Deze dag was al lang geleden al ingepland met een regionaal poker toernooi met als eerste plaats een pakket ter waarde van $3000,- om naar de aussi milionaires te gaan. Ik was daar heen gegaan met 2 andere spelers waar ik vaak genoeg tegen speel in de gratis poker toernooien hier in cairns. Na 2 uur rijden waren we aangekomen in Tully waar het toernooi werd gespeeld, en er waren in totaal 121 spelers die eraan meededen. Omdat we nog moesten wachten voordat het toernooi begon waren we maar door de stad gaan lopen, en kwamen een mega laars van 8 meter tegen. Het verhaal daarachter was dat tully een van de regenachtigste steden in Australië is, het record daar is 8 meter regen in 1 jaar en 1,1 meter regen in 1 dag. Het was heel leuk om te zie hoeveel verschillende mensen eraan meededen, volgens mij ook een paar zwervers (ieder geval zo zagen ze eruit). Eindelijk begon het toernooi dan om 12 uur, en na 1 uur spelen hadden we nog 110 mensen over en ja ik zat er nog steeds in. Na 2 waren er nog 83 over, en na 3 uur waren er nog maar 44. Op dat moment stond ik er nog goed voor en had redelijk veel poker chips. Na 4 uur en 55 minuten was ik er toch uitgegaan als 18de, maar ik was wel de laatst overgebleven pokerspeler van cairns (dat is toch nog iets :D). S’avond zijn we met zijn drie bij een restaurant gaan eten waar ze de beste steaks van Cairns hebben, en ook 107 verschillende biertjes hebben van over de hele wereld. Als voorafje hadden lekkere krokodillen staart met salade, en dat vlees was heel erg lekker en toch een andere nasmaak dan de meeste vleessoorten. Bij dat voorgerecht hadden we wat leuke biertje uitgekozen de "Beez Kneez" een honing biertje, "Knapstein Lagger" een biertje met passie vrucht en de laatste was "Bare Cove Radler" en deze was met een limoen smaak. Raar genoeg hadden arie en ik als hoofdgerecht allebei de steak van een magere 500 gram gekozen (we vonden de 1 kg toch net iets te veel :D) en mam had een lekkere BBQ van kangoeroe, emu en Baramundi (bekende Australische vis). De ober herkende mam en arie nog van vorige woensdag van de camping bij het pannenkoeken eten in de ochtend, ze hadden zelfs nog foto’s van hem (yes it’s a small World). Toen kreeg mam nog iets leuks te horen, want ik had haar nog geen cadeau gegeven voor haar verjaardag omdat ik toen al in Australië zat, dus had ze er nog een te goed. Het cadeau was diner, ontbijt en een overnachting voor zondag in het Hilton, en ook nog eens op de 8ste verdieping wat het Hilton’s spa verdieping is. Aan het einde van de avond kwam er opeens een vent in een roze strak konijnen pak langs fietsen, en dat was het teken om weer naar huis te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

joost

Actief sinds 24 Mei 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 11000

Voorgaande reizen:

29 Mei 2010 - 06 Januari 2011

placement

Landen bezocht: