Day 4-6:Krokies, Hilton, Kurunda, cape tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu Day 4-6:Krokies, Hilton, Kurunda, cape tribulation - Reisverslag uit Sydney, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu

Day 4-6:Krokies, Hilton, Kurunda, cape tribulation

Door: joost andela

Blijf op de hoogte en volg joost

24 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Day 4: Krokodillen kijken en Hilton ervaring voor ons alle drie
(was alweer de 10de keer voor mij, maar blijft nog steeds even leuk)

Zondag was onze eerste tour van de week, en we begonnen met de krokodillen tour. Om 9:30 begonnen we met een busrit naar een krokodillen reservaat waar we ongeveer 1,5 uur bleven, en daar waren echt heel veel krokodillen. De grootste die we hadden gezien was ongeveer 5 meter, en ik moet zeggen dat is toch best wel groot. We hadden ook nog al de kleine krokodillen gezien die werden gebruikt voor het leer, best wel zielig want ze zaten met enorm veel krokodillen op een hele kleine oppervlakte. Aan het einde van de krokodillen reservaat stond al een tour boot op ons te wachten, en konden we gelijk instappen om door de rivieren te varen waar de krokodillen in de natuur leven. Jammer genoeg ging het toen regenen dus waren er niet heel veel krokies te zien. Wel lekkere snacks gekregen op de boot, zoals bij elke tour die je hier doet. Aan het einde van de tocht waren we weer in de haven van cairns, waar je een mooi overzicht had van de hotels van cairns. Owja en ik moest het weer doen, ik was mijn camera kwijt geraakt. Gelukkig konden ze de buschauffeur bellen en had iemand hem daar afgegeven, phejjj :D. Eenmaal aan wal moesten we wel een beetje opschieten, want we wouden zo vroeg mogelijk inchecken zodat we van de faciliteiten konden genieten. Dus rond 2 uur waren we ingecheckt en om 3 uur lagen we lekker in het zwembad. We hebben ook alle drie gebruik gemaakt van het spa bad in de kamer, want gewoon een klein bubbel bad is (heel erg lekker). S’avonds hebben we gegeten in het restaurant waar ik eerst werkte (Mondo’s), wat weer heel erg lekker was (het was misschien de eerste keer voor mam en arie maar de ongeveer de 12de keer voor mij). We hadden allemaal iets anders gekozen deze keer, mexican fahita’s voor mam, beef burger voor mijzelf natuurlijk (zijn een stuk beter dan bij de Mac :D) en mee goreng voor arie. Geen speciale beertjes deze keer maar wel heel lekker ijs, met de naam hokie pokie. En die nacht had mam het lekkerste geslapen van de hele vakantie, want die Hilton bedden zijn gewoon geweldig (bijna de moeite om er een te stelen en in mijn eigen kamer te zetten).

Day 5: kei lekker ontbijt, en Kurunda dagje uit

Na een geweldige nacht slapen, wachten er een nog lekerderder (nee niet fout geschreven het was gewoon echt zo lekker) onbijt op ons. All you can eat buffet en je kan wafels, pannenkoeken en eieren bestellen als je wil. Daarom hadden we ook flink de tijd genomen om te ontbijten zo’n 45min :D. Om 9 uur moesten we jammer genoeg al weer weg, want we gingen onze 2de tour van de week doen. Deze ging naar Kurunda, dat is een plaatsje dat midden in het regenwoud ligt. We gingen daarheen met een trein die langs de berg omhoog ging, wat hele mooie uitzichten opleverden. Vooral toen de trein langs een hele grootte waterval kwam, en aan de andere kant een mooi uitzicht op de zee. We waren 1 keer onderweg gestopt met de trein bij bearing gorge. Wat ook een hele hoge waterval is, en ook zeker de moeite waard om te zien. Onze laatste stop was in kurunda zelf wat eigenlijk een heel normaal dorpje is alleen met heel veel kleine dierentuintjes waar je allemaal voor moet betalen (een beetje een kermis stadje). Na een beetje rondlopen in de stad hadden we alles wel een beetje gezien en was het tijd om weer terug te gaan met de skyrail. De skyrail was wel heel indrukwekkend, want we hingen recht boven het enorme regenwoud, je kreeg een beetje een avatar gevoel met al die grote bomen onder je. Tijdens de skyrail konden we nog 2 keer uitgestapt bij mooie uitkijk punten op een waterval en het andere punt was een kleine wandeltocht door het regenwoud. Toen was de toch alweer over, en gingen we die avond weer lekker BBQen op de camping, wate betekent heel veel vlees, veel aardappels en een beetje groenten :D.

Day 6: Road trip naar cape tribulation en avondje port dougles

Dagje 6 was alweer aangebroken en na eerst lekker uitgeslapen te hebben, kwamen ze me ophalen om onze kleine road trip naar cape tribulation te beginnen. De weg daarheen was een beetje saai in het begin maar naarmate we noordelijker kwamen des te mooier het werd. De weg liep ook parallel aan de kustlijn, wat achterin de warme auto zitten niet zo vervelend maakt. Na wat overleg of we naar daintree of cape tribulation wouden gaan, hebben we toch maar besloten om naar cape tribulation te gaan, omdat het toch iets speciaals was dat mam en arie nog Australië wouden doen. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt bij geweldige uitzicht punten, en opeens moest ik ook weer aan rex denken toen we bij de REX LOOKOUT waren :D. De wegen waren heel breed en met weinig directe omgeving eromheen voordat we de daintree rivier overstaken. Maar aan de overkant ervan was het toch allemaal een stukje smaller en we reden op sommige stukken gewoon recht door het regenwoud heen. Ik denk dat vooral jij marc en pap dit een geweldig parcour zou vinden om in te racen smalle weggetjes, korte bochten en veel hoogte verschillen (als het lukt zal ik nog wat filmpjes erop zetten van deze wegen). We hadden nog even een pit stop gemaakt bij een van de strandjes, en een hoogstaande lunch gegeten (boterham met jam, en dat is niet sarcastische bedoelt hoor mam :p ik vond het echt lekker :D). Na even wat advies gevraagd te hebben waar het laatste uitkijk punt was van de cape, gingen we weer verder. Na een tijdje zagen we wel een afrit maar leek niet echt op een groot uitkijk punt, dus gewoon lekker doorgereden. Het enige probleem was dat de normale weg daarna er mee ophield en de four Wheel drive weg begon, na een tijdje op de ergste weg ooit gereden te hebben zijn we toch maar omgedraaid. En het kleine afritje dat niet zo heel veel voorstelde was wel de goede afrit, oeps :D. Een tijdje daar rond gelopen en als japanners foto’s zitten maken (ik bedoel jou mam :D), en een vet mooi uitzicht te hebben gezien vanuit de kleine baai was het alweer tijd om terug te gaan. Op de terug weg zijn we nog wel even gestopt bij een riviertje waar we in konden zwemmen en ze hadden die leuke touwen om van de kant in het water te springen (mam was er heel erg goed in, hè mam :p). Na weer door het regenwoud gereden te hebben, gingen we richting port dougles om te overnachten voor een dagje. Na wat rondje door de stad te hebben gereden zijn we het toch maar bij een restaurant gaan vragen waar de camping was. Omdat we de volgende dag redelijk vroeg bij de haven moesten zijn om naar het reef te gaan, zijn we die avond toch maar even gaan kijken waar het was en gelijk even door het hele mooie Port Dougles gelopen (het is een stuk mooier dan cairns, geen grote gebouwen en geen massa’s mensen). Die avond lekker gezellig met zijn drieën in de camper geslapen, ondanks dat ik maar 40cm ruimte had sliep ik toch goed die avond (gelukkig ook mijn kop niet gestoten tegen het dak).

• 23 Oktober 2010 - 20:41

Stephanie:

Kijk, dat zijn de verhalen!! klinkt allemaal super! ik ga straks de fotos kijken want ben nu nog aan t `werk` haha kuss en snel weer eens skypen!!

• 23 Oktober 2010 - 21:05

Mam En Arie:

Nou joost,.... een heerlijk verhaal. We hebben ervan genoten. Regelmatig een lachsalvo van ons allebei. Ja Joost het was een super week. We hebben genoten. En zeker van jou.!!! En als je thuis komt heb ik een lekker boterhammetje met jam voor je.....
    KUSSSSSSSSSSSSS

• 20 November 2010 - 21:54

Arie:

heej Yoost!.
    ik heb nu pas je volledige verslag gelezen over onze gezamelijke tijd in Australie, ik heb gelachen om je schrijfstijl. Het verwoordt méér dan duidelijk hoe het was. ;-) Nog bedankt mate voor alles. ik hoorde dat je een camper gescoord hebt. Maak er een mooie tocht van en take care en we verheugen ons op je homecoming.
    Kus op je wang (GEINTJE) haha.

Arie