first 5 days - Reisverslag uit Sydney, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu first 5 days - Reisverslag uit Sydney, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu

first 5 days

Door: joost andela

Blijf op de hoogte en volg joost

11 December 2010 | Australië, Sydney

Day 1
De eerste dag begon met het ophalen van mijn wicked van. Dit duurde zo´n 1,5 uur maar dan had ook ik ook wel de rolling stoned van, geen airco of koelkast maar wel automatische schakeling lekker makkelijk met rijden en een goede radio dus gelukkig geen stille tochten met de vele kilometers die ik moet maken. Na het ophalen nog afscheid genomen van een paar mensen bij het huis, daarna boodschappen doen en tanken. Toen was alles gereed om aan mijn MONTH OF FREEDOM te beginnen, 32 dagen in mijn bus rondtoeren door Australië. De eerste locatie waar ik heen wou was the Tineroo falls (atherton) wat in de tablelands lag. Eerste stuk naar gordenvale was heel makkelijk maar het 2de stuk naar atherton toe bleek iets lastiger, want in die 50km ofzo waren minstens 30 haarspeld bochten en genoeg andere bochten en kromingen om mijn armen bijna moe te maken. Hetgene wat ik nog niet had verteld was dat er geen stuur bekrachtiging was, dus het was een hele work-out die tocht. Eenmaal bij tineroo falls een camping opgezocht en gaan wandelen en zwemmen in en rondom het meer.

Day 2
Volgende dag nog even hardgelopen en een rondje om het meer gereden, en daarna op weg naar mission beach. Ik had een andere route genomen dit keer die mij iets meer beviel nog wel veel heuvels maar weinig haarspeld bochten (lekker relaxed rijden). Bij innisfail even mijn benen gestrekt en toen weer de weg op. Nog even gelunched bij cowley beach, en toen was ik al in mission beach. Ik wou eigenlijk ergens langs de weg camperen maar overal stonden verbods borden voor camperen. Dus maar weer een camping. Mijn plaats op de camping was wel geweldig, 3 meter van het strand en 5-10 meter van de zee lag aan het getij. Lekker aan het strand gelegen en gezwommen. Die middag nog wat kokosnoten opengmaakt een met een mes de andere met een steen (ik moet zeggen die met de steen was veel leuker en een betere work out) en ook nog wat verse passie vruchten gegeten. Timpe en eva (timpe was ook een Nederlander die bij het hilton had gewerkt en in ons huis woonden) die waren toevallig ook op dezelfde camping aangekomen. Een aardige buurmand die wat vis had gevangen had mij een halve vis aangeboden, maar uiteindelijk hebben de buurman, eva, timpe en ik samen de vis van 1-2 kg opgegeten met wat pasta en groenten.

Day 3
Lekker lang uitslapen en wakker worden aan het strand was de ochtend bezigheden (lekker lui en vakantie gevoel krijgen). Rond 10 uur was het weer tijd om te gaan rijden op naar townsville. Onderweg wass ik een zijstraat ingereden dat zou lijden naar een waterval maar hoe verder ik het land inreed hoe slechter het wegdek werd totdat ik zelfs gedeeltelijk onder water gelopen wegen tegen kwam en toch maar omkeerden (ik wou niet echt vaststaan op mijn 3de dag). Onderweg nog bij een paar stranden gestopt om mijn benen te streken en te genieten van het uitzicht. Bij townsville heb ik nog de castle hill opgelopen en genoten van het prachtige uitzicht op de stad en de haven. Mijn slaapplek die dag was jawel tegenover het casino (niet om te gokken mam! Maar was gratis pakeren en gratis WC gebruik :D)

Day 4
Ik had besloten om op deze dag naar magnetic island te gaan, dit was een redelijk groot eiland vlak voor de kust van townsville. Na 20 minuten op de ferry en gepraat met wat andere Nederlanders was ik op het eiland aangekomen. Het eerste wat op de agenda stond was een “korte wandeling” ieder geval ik dacht dat het niet zo lang zou duren. De eerste wandelroute was 5 km maar dan wel door de bergen van het eiland vol met lieve spinnen,muggen, salamanders en nog veel meer beestjes. De eerste wandeling duurde zo’n 2-3 uur, en daarna was ik op alma beach aangekomen. Na een tijdje lui gelegen te hebben op het strand, was het tijd voor de volgende tocht deze stond bekent voor de koala’s die in de bomen sliepen langs het pad. Jammer genoeg was ik geen tegen gekomen, tot op het laatste moment op de terugweg zat er eentje lekker te slapen in de boom. Het beestje lag zo diep te slapen dat ik er een paar centimeter vandaan kon staan. Het laatste deel van mijn eiland tocht was weer lekker op het gras liggen en in de zee zwemmen op horseshoe bay. Rond 5 uur ging ik weer richting het vaste land. Toch maar besloten om een eindje te gaan rijden richting Ayr, en ik moet zeggen het is toch best eng om in het donker te rijden met vrachtwagens die met een bloedvaart op je af komen. Na een tijdje heb ik besloten dat ik het overleven op de snelweg zat was en bij een rest stop ben blijven slapen.

Day 5
Na mijn rustige slaapplek naast de snelweg vond ik het niet zo erg om weer vroeg te beginnen met rijden. De eerste stop was bij Queen beach van bowen, even lekker ontbijten en wat lezen voor ik verder reed naar airlie beach. Ik kwam rond 1 uur aan en gelijk mijn toer bevestigd voor de volgende ochtend. De rest van de dag niet heel veel meer gedaan behalve rondlopen in het stadje, boodschappen doen en een camping zoeken.

• 10 December 2010 - 23:31

Selin:

Hi!
    Fijn om wat van je te horen! En geen telefoontjes van je ontvangen, dus denk dat het super gaat! Geniet ervan!
    Xx

• 13 December 2010 - 21:13

Monique:

He lieve schat. Super. Die camper ziet er gaaf uit. Geniet ervan, enne niet in het donker meer op pad gaan aub, en slapen langs de kant van de weg. Mooie foto's. Dikke kus mam

• 15 December 2010 - 23:55

Stephanie:

Heej little bro!
    jij pakt het goed aan die vakantie! superchill die camper, en heerlijk dat je genoeg campings hebt om uit te kiezen! ben wel benieuwd naar je zeilverhaal want die fotos zien er vet uit! paradise!
    veel plezier nog verder! ik heb eindelijk internet dus ik volg je op de voet ;)
    kuss