de 2 daagse zeil trip & mon repos turtle watching - Reisverslag uit Sydney, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu de 2 daagse zeil trip & mon repos turtle watching - Reisverslag uit Sydney, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu

de 2 daagse zeil trip & mon repos turtle watching

Door: joost andela

Blijf op de hoogte en volg joost

12 December 2010 | Australië, Sydney

met wat vertraging maar hier is het verslag bij de foto´s :p

Whitsundays 2 day sail trip
de dag van het zeilen was begonnen, incheck tijd was rond 8:30 en ik ging varen met de zeilboot iceberg. Dit was een zeil boot die normaal met races meedeed, dus redelijk snel was. Het was maar voor 12 personen maar natuurlijk waren er toch weer 2 Nederlanders bij. Na een tijdje gezeild te hebben en ik mijn ochtend gymnastiek had gedaan door het zeil omhoog te trekken, kwamen we aan bij onze eerste stop de Whitehaven beach. Dit was echt een prachtig strand en ook nog is met een strak blauwe lucht maakte het perfect. Na het strand gingen we onze langste zeil tocht maken helmaal naar de top van de whitsunday eilanden. Na de zonsondergang en nog effe lui op de boot liggen was de eerste dag alweer voorbij. De 2de dag begon gelijk met snorkelen, het was jammer genoeg niet zo helder als in cairns maar toch weer wat leuke visjes gezien. De tweede snorkel plek was al wat beter met wat gekleurder koraal en grotere groepen van visjes. De beste snorkel plek was zeker de laatste en waarschijnlijk ook een van de beste momenten van de trip, want bij die laatste plek heb ik 5 verschillende groene schildpadden gezien en ook mee gezwommen (bovenlangs, er onder en ernaast op een afstand van een paar centimeter). Na 2 uur met ze zwemmen was het alweer tijd om terug te zeilen naar de haven, dat betekende ook dat ik samen met de andere Nederlandse jongen het zeil weer omhoog moest trekken. In de haven had ik samen met een van Duits meisjes nog de schipper in het water gegooid als een bedankje voor de geweldige trip :D, hij kon er wel om lachen maar god strafte ons wel meteen want ik was mijn zonnebril kwijt en zij had er been opengehaald.

Airlie beach – bundaberg/ Mon repos turtle beach
De lange weg van airlie beach naar Bundaberg heb ik in 2 dagen gereden, de eerste dag was helemaal naar de kust van rockhampton (zo’n 500km). De reden was dat het die dag echt K.. weer was en alleen maar geregend heeft. Het enige dat nog minder was, was dat ik een of andere vogel geraakt had met mijn koplamp (goede wake-up call). S’avonds ben ik wel op een geweldige plek geslapen , op een berg met uitzicht over de stad … en over zee. Het plan was om de volgende dag naar angus water en 1770 te gaan maar de regen had dat plan verstoord alle wegen die daar naartoe gingen waren overstroomd (een brug die 2 meter onder het water staat kon ik toch niet doorheen rijden met mijn super bus). Uiteindelijk heb ik maar besloten om door te rijden naar bundaberg om de mon repos turtle watch te doen. Op het strand van mon repos komen de meeste loggerhead schildpadden hun eieren leggen, en wij konden dat dan van dicht bij gaan bekijken. We begonnen om 7 uur s’avonds, maar toen we eenmaal naar het strand gingen was het 10 uur. De eerste 3 schildpadden die op het strand waren jammer genoeg allemaal terug gekeerd naar de zee. Rond 11 uur zagen we een schildpad uit de zee komen en na 20 minuten kruipend over het strand begon hij een nest te maken. Het eerste wat ze doen is het oppervlak vlak maken, daarna beginnen ze een gat te graven met hun achterste pootjes tot zo’n 60cm en dan gaan ze eieren leggen. De schildpad had de eieren te dicht bij de zee had gelegd dus gingen we ze verplaatsen naar de duinen. We mochten allemaal een paar eieren dragen naar het nieuwe nest, want het waren er 89. S’avonds was ik samen met wat andere backpackers nog naar een parkeerplaats uit de stad gereden om te slapen.

  • 16 December 2010 - 14:47

    Gonny:

    Ha Joost,
    Met veel plezier heb ik jouw verslagen gelezen. Wat een geweldige ervaringen doe jij op! De zes maanden zijn al weer voorbij, het is dus niet gelukt om bij je langs te komen, heel jammer, maar misschien ga je naar je afstuderen nog weer terug?? Maar goed, eerst genieten van je maand vakantie en dat doe je ook volop zo te lezen. Weet je al waar je ongeveer zult zijn rond de Kerstdagen of misschien heb je serieus iets gepland? Ben benieuwd! Ik moet werken met de kerst, zit van 24-27 dec. in Manilla en met de jaarwisseling gezellig thuis.
    Nou Joost, nog heel veel reisplezier en blijf schrijven!!
    Liefs, Gonny - ook heel veel groeten en liefs van Oma !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

joost

Actief sinds 24 Mei 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 10999

Voorgaande reizen:

29 Mei 2010 - 06 Januari 2011

placement

Landen bezocht: