Van nederland naar australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu Van nederland naar australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van joost andela - WaarBenJij.nu

Van nederland naar australia

Door: joost andela

Blijf op de hoogte en volg joost

03 Juni 2010 | Australië, Cairns

hey allemaal,

Hopelijk ben je voorbereid om lang te zitten want dit wordt een lang verhaal :D :p

Onze eerste vlucht was dus van dusseldorf naar londen (heatrow). Die verliep heel erg goed en was snel voorbij het was maar 1 uur en 20 minuten vliegen, maar net voordat we gingen landen heb ik wel mijn eerste rode dubbeldekker gezien :p. Omdat we door een tijdzone waren gevlogen was het daar pas 20 minuten verder.

Eenmaal aangekomen in londen terminal 5 dachten we dat we ons moesten haasten om op tijd in terminal 3 te zijn, omdat we van iedereen hadden gehoord dat het niet makkelijk was om bij een andere terminal te komen. Dit viel heel erg mee want we hoefde maar 1 bus te nemen om er te komen. Ik moest wel wennen dat hier ook al de bussen al links reden. In de grootte terminal van londen heb ik ongeveer een uur rondgelopen en toen had ik alles wel zo'n beetje gezien :D. Uiteindelijk hebben we gewoon wat eten gekocht in een supermarkt en film zitten kijken voor de rest van de tijd (2-3 uur). De terminal werdt pas heel laat aangegeven op het vlucht schema van het vliegveld, dus heb een pijnlijke nek gekregen van de hele tijd kijken naar vlucht schema en mijn laptop. 2 min voordat de gate open ging stond onze gate er dan eindelijk op en moesten toen nog 15 min lopen voordat we bij de gate waren.

Ons 2de vliegtuig was ook van britisch airway maar deze was toch wel een stukje groter, en had verschillende classes (1ste, premium en economy).
Onze piloot daar was george micheal, nee niet de zanger :p.
Tijdens die vlucht hebben ik ook de eerste australier gesproken die naast mij in het vliegtijg zat, door hem hadden ik al een goede indruk gekregen van hoe australiers zijn: heel aardig, grappig en heel lay back. 4 stoelen naast me zat ook een vrouw die het helemaal niet fijn vond om in een vliegtuig te zitten, want ze werdt al met begelijding naar binnen gebracht en zat te shaken als een gek. En je kent me dan kan ik het niet laten om leuke geluiden te maken bij het opstijgen en ik kreeg ook hulp van mijn australische buurman (beetje gemeen maar was wel heel erg grappig :D).
tijdens de vlucht had ik een eigen tv'tje waar je films, tv series en muziek kon kijken en luisteren die je zelf wou. Rond 12 uur kregen we ons avond eten was niet echt slecht kip sate met rijst en een kleine salade. De rest van de vlucht was erg rustig heb zelf nog 2 films gekeken en wat tv series. Wel weer weinig geslapen maar toch was ik niet heel erg moe toen we aankwamen in singapore.

Gelukkig konden ik weer uitstappen in zo'n slurf die in de terminal uitkwam zodat ik niet gelijk in het tropishe buitenweer kwam. We zijn toen eerst op zoek gegaan naar een balie waar we ons laatste 2 ticket naar australie konden ophalen. Daarna zijn we de terminal af gaan struinen op zoek naar een mac donalds(die wou ringa) of burger king(deze wou ik) uiteidelijk zagen we als eerst de burgen king dus heb ik heerlijk onbijtje gehad dat bestond uit een dubbele whopper met kaas en spek en frietje met een halve liter cola (daar ging mijn voornemen om gezond te eten :d)
De rest van de tijd hebben we wat in winkeltjes gekeken en nog even op internet geweest, en zijn we nog even op een balkon geweest om toch even het weer te voelen in singapore. Het moment dat naar buiten loopte voelde je al dat de vochtigheid dubbel zoveel was als in nederland, alsof er een warme deken om je heen wordt gegooit. Uiteindelijk zijn we weer richting de gate gelopen, en weer een half uurtje gewacht voordat we konden instappen in het jetstar vliegtuig naar darwin.

We dachten eigenlijk dat jetstar het luxe vliegtuig was, maar toen we opstegen kwamen we erachter dat dat toch niet helemaal waar was. Bij het opstijgen hoorden we bijna al het plastic kraken, en we moesten al het drinken en eten zelf kopen (hier dus geen snack :( ). De vlucht duurde maar 2 uur en in darwin moesten we ook weer 2 uur wachten, maar de wachtruimte in darwin was wel heel relaxed. Omdat het toen 2:30 s'nachts was, was er helemaal niemand dus kon iedereen gewoon in zijn eigen bankje gaan liggen. We konden daar voor de rest niet veel doen omdat alle winkeltjes al waren gesloten. Om 5 uur konden we het vliegtuig in met precies hetzelfde personeel maar wel met een ander vliegtuig (hopelijk kraakte deze minder). Het tegendeel werdt bewezen, want toen we opstonden kraakte het vliegtuig net zo hard of misschien zelf luider (geeft je heel veel vertrouwen in het vliegtuig :p). In het laatste vliegtuig kregen we onze laatste vlieguig lunch, maar die vond ik er zo lekker uitzien dan ik alleen het fruit ervan had opgegeten. Na ongeveer 2 uur waren we dan eindelijk in het zonnige en warme cairns.

We moesten nog wel een formulier invullen met wat je reden was om in australia te komen en hoe lang je zou blijven, maar toen waren we na ongeveer 35 uur dan toch veilig langs de doanne in cairns aangekomen.

Het was een vermoeiende en lange reis, maar wel geweldig om in 2 dagen zo veel te vliegen.

grtz from australia

Juust (ze kunnen hier geen oo uitspreken dus ik ben al gewend te raken aan deze naam :P)

  • 03 Juni 2010 - 12:29

    Stephanie:

    haha juust
    leuk verhaaltje! fijn dat jullie goed zijn aangekomen! lekker luxe zeker in de hotelkamer? Hoe gaat de appartment hunt? Het is hier nu ook heerlijk weer 25 graden ofzo dus hoef ik even niet jaloers te zijn ;)
    liefs kuss
    Stephanie

  • 05 Juni 2010 - 11:21

    Monique:

    He Joost. Leuk verhaal, alsof we met je meegevlogen zijn. Alleen dat kraken klinkt niet zo prettig. Geeft me niet echt moed om zelf te gaan vliegen. Ik ben benieuwd of je een goed onderkomen gaat vinden deze week. Dikke kus. mam en alvast succes voor maandag

  • 05 Juni 2010 - 17:44

    Arie.:

    heej juust, leuk dat we je zo kunnen volgen, hou het wél vol hé, dat schrijven. Dat vinne we leuk! we denken aan je.
    arie

  • 16 Juni 2010 - 23:08

    Joshua:

    Nice allemaal maat, maar word toch wel weer eens tijd voor een nieuwe update dunkt me haha:D

    Spreek je man, hoop dat alles goed gaat!

    Groetjes van Josh&Muk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

joost

Actief sinds 24 Mei 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 10999

Voorgaande reizen:

29 Mei 2010 - 06 Januari 2011

placement

Landen bezocht: